Wednesday, May 13, 2009

CILI PADI KU...

Gembira hati ku tidak terkata,
Bila benih yang ku semai berbuah akhirnya...
Apa tak nya...
Ramai yang kata "tangan" ku Panas
Kalau tanam apa pun tak jadi..
Suami ku juga selalu mengejek ku..(sampai hati tull...)

Eiba akui..sebelum nie, tanam apa pun mati..iiisskkkk...issskk..
Sedey sangat..ya laa..tengok rumah org lain, banyak tanam pokok2 bunga yang cantik.. Sapa yang tak mahu rumahnya kelihatan cantik kan???

Dan hari ini, setelah puas ku pujuk, ku belai manja..korang tengok laaa...
Cili Padi ku..sudah menjadi...hahahahahhahaha..(gelak besar + Bangga)

Banyak kan????



Nanti nak masak nasi goreng kampung...nak masak lemak cili padi... Best nyaaa..Tak yah lagi beli cili kat kedai..Dapat save sikit..(walau x kuat pedas, tapi kalau x der cili x best gaks kan???)



Nie laa pokok nya. Hanya tanam dalam pasu... Tinggi merimbun kan, batang kecik jer... Tapi apa pun Syukur Alhamdulillah... Terharu actually.. So kat rumah Eiba da ader pokok mangga (Entry yang lepas dah ader publish kan..) Laa nie pokok cili...
Tahniah Eiba yaaa..!!! (Tahniah untuk dirik sendirik...)




Pas nie, Eiba akan cuba tanam...

1. Terung
2. Tomato
3. Kangkung
4. Lada besar
5. Dalam fikiran lagiii.....tungguuuu.....

9 comments:

vee said...

klu camni blhla mintak cili padi free dr ko ye ba..x yah la aku beli..hahaha!

Mak Su said...

kalu maksu bercucuk tanam, cili padi jadi rumput semalu... ouuh, malunya saya

Eiba said...

Boleeeyyy...amik laa free jerr... Amik Vee meh datang rumah...

Mak su ... Cili padi jadik rumput semalu??? Waaahhh..dasat tawww...lagi hebat dari eiba!! Tahniah ya Mak su!!

Kamezaim said...

eleh..baru tanam cili padi 2 tangkai tu dah kecoh satu kampung.. hahaha dulu kamezaim tanam sayur-sayuran masa dkt kg.. sampai dah dekat nak tenggelam bumbung rumah.. wakakaka tak pasal2 mak suruh tidur luar.. hehe tp itu semua kini hanya tinggal kenangan.....

Akak said...

Eiba, kalau camni akak tak payah belilah kan, singgah umah Eiba jerr petik cili padi tu bawa balik..

Dj Epoi said...

Salam....

Clap x 3

Mana tau satu hari bley jadik saudagar Cili heheheheh

Suzi said...

tahniah eiba...kat sini susah nak dpat cili padi....cili biasa pun susah...harga tu mmm jgn cakap.
hari tu ada beli pokok cili padi gak yg dah siap berbuah...masa beli tu cantik dan suburnya dgn buahnya yg lebat tapi sekarang dah tak berapa sihat sediiihnya...

Eiba said...

Suzi..sabar yaaa.... kat Malaysia pun actually susah gaks nak hidup hehhhhehehe..lagik2 bila eiba yg tanam... nie pun kira bernasib baik tawww....

izan said...

eiba,

hihi... apa pun boleh jadi - yang penting siram selalu.

waaa.. lepas ni eiba hari2 makan nasi goreng kampung...