Friday, December 27, 2013

2014 - HADIAH untuk Diri sendiri.

2014 hanya tggl 4 hari saja berlalu.
Masih mencari2 hadiah yang sesuai untuk mereka yang ku sayangi.
Untuk suami ku, sudah ku sediakan package menunaikan umrah pada Februari 2014.
Untuk anak2 ? hurrrmmmm... Masih mencari2 lagi..

Dan untuk diri ku sendiri??
Yeaaaahhh... Aku nak hadiahkan sebiji kereta idaman ku.
Yang tertangguh beberapa kali kerana menyediakan keperluan yang lain.
Yang lebih penting.. Mudahan Allah mempermudahkna segala urusan ku nanti.

Walau org kata amik yang itu.. amik yang ini.. yang itu bagus.. Yang ini bagus..
But, bagi aku.. apa yang lebih bagus adalah pilihan hati ku sendiri.
Aku yang nak guna.. aku yang nak bawa.. So aku decide untuk pilih ikut
citarasa ku sendiri.

SAEBAH ABD RAHIM - Aku sayang awak..!!


Selama ini sebuk sayang orang lain.. Kadang2 terlupa nak sayang diri sendiri. Sebuk bacakan Al-Fatihah untuk orang lain.. tapi takde masa sedekah kan Al-Fatihah untuk diri sendiri.. Kali ini semuanya berubah.. :)

Friday, December 20, 2013

Katy Perry - Unconditionally


Oh no, did I get too close?
Oh, did I almost see what's really on the inside?
All your insecurities
All the dirty laundry
Never made me blink one time

Unconditional, unconditionally
I will love you unconditionally
There is no fear now
Let go and just be free
I will love you unconditionally

Come just as you are to me
Don't need apologies
Know that you are worthy
I'll take your bad days with your good
Walk through the storm I would
I do it all because I love you, I love you

Unconditional, unconditionally
I will love you unconditionally
There is no fear now
Let go and just be free
I will love you unconditionally

So open up your heart and just let it begin
Open up your heart and just let it begin
Open up your heart and just let it begin
Open up your heart

Acceptance is the key to be
To be truly free
Will you do the same for me?

Unconditional, unconditionally
I will love you unconditionally
And there is no fear now
Let go and just be free
'Cause I will love you unconditionally (oh yeah)
I will love you (unconditionally)
I will love you
I will love you unconditionally

SAYA MENYINTAI AWAK TANPA SEBARANG SYARAT
HANYA DATANG PADA SAYA,
KERANA AWAK TAHU AWAK SEMEMANG NYA LAYAK.

SAYA JANJI AKAN MENYINTAI AWAK SEUMUR HIDUP SAYA



Wednesday, December 18, 2013

Hadir Mu ku Nanti... 2014

Allahuakbar..
Dah lama tak update blog ini. Rasa rindu sangat.
2013 hampir berlalu, muncul 2014.
Masih ada 2 impian yang sepatutnya ku lakukan..
Namun masih belum terlaksana.
Bring fwd ke 2014. Tak de masalah rasanya.

Mengimbau 2013.. Permasalahan yang paling besar is bila aku di jadikan alasan untuk orang lain menjadikan alasan keruntuhan rumah tangga nya. Hati ini sedih dan terharu sangat.. Bila ingin bersemuka, pelbagai alasan yang di katakan. Dari pihak lelaki mahupun perempuan. Yang terbaru ku dengar ialah.. Aku juga di jadikan alasan untuk berkahwin lain. Kenapa aku?? Sedangkan lelaki tersebut kawin dengan org lain.. malah dah ada anak pun??!! Tersilap memilih kawan rupanya.. Hurrrrrmmmm... manusia macam ni pun ada. Sehingga kini setelah lebih setahun, aku masih tak mampu menjelas kan apa2 pun pada mereka. Jauh sekali bersemuka.. Aku hanya doakan mereka yang terlibat bahagia.. Hanya Allah yang mengerti.. Dan aku percaya apa yang Allah berikan adalah yang terbaik untuk ku.. Alhamdulillah sehingga kini aku masih bahagia bersama anak2 & suami ku.. Malah aku sentiasa ada semua yang ku sayangi di sisi.. Sekurang nya aku tahu.. siapa kawan2 di sekeliling aku sebenarnya... Subhanallah MAHA SUCI ALLAH.

Sekali lagi di sahkan mengandung.. Alhamdulillah.. Komplikasi utk 2 bulan awal benar2 menguji. Gara2 terlalu aktive.. Sekali lagi rebah dengan ujian Allah. Apatah lagi bila di beri 2 pilihan.. Ya Allah.. kuserahkan pada takdir & redha Mu.. Kuserahkan bayi dalam kandungan ku ini dalam jagaan Mu Ya Allah.. Semoga bayi ini akan beri 1001 kebahagiaan & kekayaan serta kejayaan di dunia & akhirat.. Aamiin.. Ya rabballamin..

Penghujung 2013 ini, aku bertemu Dia semula.. walau semuanya tak pernah ku rancang.. & tak pernah terlintas di hati untuk menemui nya.. Sebenarnya Persahabatan ini di uji sekali lagi.. & dapat ku rasakan.. samada hati ku bakal terluka lagi atau dia akan menjaga hati ku sebaik mungkin.. ?? Allahuaklam.. Biarlah cerita ini berjalan sekehendak Mu Ya Allah..

Dan 2014.. Berilah aku segala apa yang aku impikan.. Ku nanti hadirmu dengan penuh harapan 1001 kebahagiaan di hadapan.. Ya Allah.. ku serahkan hidup ku & Mati ku pada Mu.. Aamiin..

Wednesday, December 4, 2013

NURUL-KERANA TERLUKA (+LIRIK)


Cara yang sama kau meluka kan hati ini 20 tahun yang lalu.
Kali ini, biarlah aku terus pergi.
Pergi dari kisah silam mu.. serta masa akan datang mu.
Semoga kamu sentaiasa bahagia.

Takdir Ku, Biarlah Allah yang tentukan.

Tuesday, December 3, 2013

BUKAN VACATION !!

Perjalanan yang hanya 1 jam setengah pun dah ku rasa cukup lama kali ini. Gara2 ketidak sehatan yang ku alami. Fikiran pun melayang terbang juga.. Bercelaru.. dan kurasa sebahagian semangat ku telah hilang. Adeehhh... Kembalikan !! 



Wednesday, August 14, 2013

Cinta itu Amanah Allah




Raihan - doa taubat

Ampun kan dosa ku Ya Allah..
Terima lah Taubat ku.. 

Birthday Celebration - Andy & Jess (06.08.2013)

 Happy Birthday to my boss Mr. Andy & My colleague Ms. Jess
Share same date.. best lah sambil berbuka posa bersama2. 


 Lokasi - Sizzling stone grilled
Makanan nya value for money gaks.. xde lah mahal sangat.


Ini menu pilihan hati Eiba.. lama x makan salmon.. yummmyyy... :)

Tuesday, August 6, 2013

Monday, August 5, 2013

Bruno Mars - When I Was Your Man



Same bed, but it feels just a little bit bigger now

Our song on the radio, but it don't sound the same
When our friends talk about you all that it does is just tear me down
Cause my heart breaks a little when I hear your name
And it all just sound like uh, uh, uh



Hmmm too young, too dumb to realize
That I should have bought you flowers and held your hand
Should have gave you all my hours when I had the chance
Take you to every party cause all you wanted to do was dance
Now my baby is dancing, but she's dancing with another man.



My pride, my ego, my needs and my selfish ways
Caused a good strong woman like you to walk out my life
Now I never, never get to clean up the mess I made
And it haunts me every time I close my eyes
It all just sounds like uh, uh, uh, uh



Too young, too dumb to realize
That I should have bought you flowers and held your hand
Should have gave all my hours when I had the chance
Take you to every party cause all you wanted to do was dance
Now my baby is dancing, but she's dancing with another man.



Although it hurts I'll be the first to say that I was wrong
Oh, I know I'm probably much too late
To try and apologize for my mistakes
But I just want you to know
I hope he buys you flowers, I hope he holds your hand
Give you all his hours when he has the chance
Take you to every party cause I remember how much you loved to dance
Do all the things I should have done when I was your man!
Do all the things I should have done when I was your man!

Wednesday, July 10, 2013

Hamba-Mu akan datang menyahut panggilan Mu Ya Allah

Perasaan yang tak terduga sebenarnya. Sedari kecil, terasa berangan, bila mengimpikan perjalanan suci ini. Bila menghantar ayah & emak berulang kali ke Tanah Suci, terdetik di hati..bilalah pula giliran kami?  umrah dan haji ini hanya bila kita sudah berusia sahaja kah? 
 
Maka tekad kami, tangguhkan dulu perjalanan kembara yang lain. Kami dulukan dulu perjalanan agung ini.

 
Nabi Muhammad SAW bersabda yang bermaksud:
"Islam itu ialah engkau bersaksi bahawa tiada tuhan yang benar selain Allah dan Muhammad itu ialah utusannya, dan engkau mendirikan solat, menunaikan zakat, menyempurnakan haji, melaksanakan umrah, mandi hadas besar, menyempurnakan wuduk dan berpuasa Ramadan."
(Riwayat Ibn Hibban)
 
 
Bila musim haji, terdengar laungan talbiah di televisyen sudah cukup  membatukan diri ini, menghafaz dan larut dalam bacaan yang begitu asyik didengar, menangkap dan tajam di hati, meski maksudnya sendiri belum begitu difahami.
 


 “Hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu, Ya Allah!
Hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu, hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu, (Tuhan) yang tidak ada sekutu bagi-Mu, hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu, sesungguhnya segala pujian, nikmat dan pemerintahan adalah kepunyaan-Mu, tidak ada sekutu bagi-Mu.”
 

Benar kata orang. Mulakan dulu dengan niat. Niat, berusaha, berdoa dan bertawakal. Yakinlah Allah pasti menolongmu.

Ternyata perancangan Allah itu diluar jangkaan kami :)
 
  
"Ya Allah, ku mohon kau permudahkan lah perjalanan kami nanti menuju ke jalan Mu, menyahut panggilan Mu. Perbanyakkan rezeki kami untuk ke tempat suci Mu. Ku mohon kekuatan & belas ikhsan Mu Ya Allah"


Thursday, June 13, 2013

Harga Emas Jatuh?? Yeee huuuu ^_^

Dok tertanya2.. awat lah orang reramai kat kedai emas.. termasuk lah foreigners yang ada kat Malaysia.. Bukan saja perempuan.. malah lelaki pun berdesap desup.. iissskkk... sekali lalu ok gaks.. Da byk hari lalu masih ramai gaks.. WHATS GOING ON... jeling menjeling.. Fokus kejap (maklum x pakai spek mata) adoi yaiii... sekali harga 1gm RM148.00 ??? Ok sabar.. sabar... Jalan terus..!!

Minggu ke-2 - Alamak.. masih ramai lagi.. huhuhu.. menganggu minda.. tido x lena.. malam termimpi2...
Yeaaahhh akhirnya... dengan malu2 pulak... hikhikhik 

*
*
*
*
*
*
*
*




Kecik pun kecik lah.. tp 8gm gaks uuuu... hikhikhik... cantik nyaaaa... i suka sgt2... Tahniah untuk diri sendiri.. kerana berjaya memanja kan diri anda!! Hargai diri anda sendiri ... thumb ups for myself :)

Friday, May 3, 2013

HAPPY BIRTHDAY - ALING 03.05.2013

Alhamdulillah.. Hari ini genap umur suami ku 37 tahun.. dah 12 tahun kami mendirikan rumah tangga. Terima kasih yang tak terhingga kerana sentiasa sabar melayan kerenah kami anak beranak.
 
Buat suami Ku Mohd. Hatta Bin Mohamed Hajazi:-
 
Semoga Allah sentiasa memberikan kamu kesihatan yang baik, Rezeki yang banyak & halal, Iman yang benar, Ilmu yang bermanfaat, Kecerdikan yang tinggi,  Htai yang bersih serta kejayaan yang besar. Juga di kurniakan kekayaan di dunia & akhirat.. Aamiin..
 
 
 

Tuesday, April 23, 2013

MALAYSIA --> JAKARTA --> BOGOR --> MALAYSIA


Perjalanan yang hanya mengambil masa 1 jam setengah tak pernah pun buat aku jemu. Semua berjalan dengan lancer dari urusan imegresen sehingga smpai.. Alhamdulillah.. setelah menjejakkan kaki ke byk tempat di asia.. Ku rasakan ini perjalanan yang tak kurang hebat nya.. :)
 
Sasaran target utk lawatan seterusnya adalah.... yeaaaahhh Phe Nom Phen... Tgguuu... ^_^

 







Jumpa lagi yer kawan-kawan yang di Bogor.. In Shaa Allah.. panjang umur kita bertemu lagi :)

Thursday, April 18, 2013

Bantulah Aku Ya Allah..

Assalamualaikum wbt..

Masih mahu menulis di sini.. sejak duamenjak nie.. hati betul2 di palu keresahan.. ketidak selesaaan yang melanda amat menyakit kan.. ntah.. tak tahu & di mana juga salah siapa.. isssskkk... Orang kata kalau nak melakukan sesuatu hati kene benar2 ikhlas.. adakah aku tidak ikhlas?

Muhasabah diri untuk memperbaiki diri.. Ya Allah.. bantu lah aku.. berikan kekuatan.. Kepada mu aku ..

Monday, March 18, 2013

Selamat Hari Ulang Tahun Yang ke 11

Alhamdulillah.. Anaknda ku Muhammad Akmal Hazman Bin Mohd. Hatta telah berumur 11 tahun. Semoga abang menjadi anak yang soleh, beriman, berilmu, beramal, cemerlang, bijaksana, dipermudahkan segala urusan & di perbanyakkan rezeki untuk di dunia & akhirat.. Ibu & ayah sayang abang Ketat2.. hihihihi...
 
P.s - Semoga gembira dengan hadiah yang kami beri (^_*)
 











Monday, February 4, 2013

Hati Yang Tersakiti


Tersentap tengok lagu & Video clip ini.. oowwhh.. layan jer.. huhuhuhu...
"Aku tiada percaya, teganya kau putuskan"
 
Oh Tuhan Tolong lah aku, hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia, walau tak bersama dia.
 
& Kini.. aku bahagia dengan DIA

Hidup Adalah Hasil dari sebab AKIBAT

Belajarlah untuk setia,
jika ingin mendapat kesetiaan
Belajarlah untuk mencintai,
jika ingin dicintai
Jangan menuntut kesetiaan,
jika yang kau lakukan jauh dari kata setia
Jangan menuntut untuk dicintai,
sedang kau tak pernah mencinta
Ubahlah semua yang merugi,
karena masih banyak yang menguntungkan
Cintailah dia yang kau cinta dengan kejujuran,
maka akan terlahir cinta yang kau nantikan
Hidup adalah hasil dari sebab akibat
Apa yang kau lakukan hari ini,
pasti akan menjadi sebab untuk hari esok
Jika kau ingin hasil yang baik,
maka ciptakan sebab yang baik juga
Jika kau ingin hasil yang baik,
maka jangan ciptakan sebab yang tidak baik
Agar suatu saat nanti engkau tidak memetik akbiat yang buruk dari apa yang kau sebabkan.
 
 
ps - Peringatan untuk diri ku (^_*)
 
 
 

Friday, February 1, 2013

Destinasi Cinta - CNY 2013


Kali inipi dekat jer.. rombongan cik kiah sekeluarga akan melayari cinta di sinun.. Kalau korang dapat teka dimana kah tempat itu.. hikhikhik.. korang memang terbest.. so leh lah usha2 eiba yang akan melayari bahtera cinta bersama insan2 yang tersayang & tercinta.. Semoga Allah memberkati apa yang kami akan lakukan.. (^_*)

**Mode - X sabar nak bersama!!**

Thursday, January 31, 2013

8 Pintu Murah Rezeki

"8 Pintu Murah Rezeki" ialah:-


1. Jangan Derhaka dengan Ibu Bapa.
2. Jangan Bergaduh dengan Saudara Mara.
3. “Tidak akan papa kedana orang yang pergi menunaikan haji..”
4. Sentiasa sembahyang sunat Dhuha.
5. Jangan tidur selepas solat subuh.
6. Selalu baca doa Al-Waqiah.
7. Rezeki ada dalam perkahwinan.
8. Rezeki ada pada anak “Semasa bayi itu lahir, 4 perkara ditetapkan antaranya ialah rezeki dan rezeki anak itu juga akan turun kepada ibu bapanya.
 

**Sharing is caring**

Wednesday, January 30, 2013

Rindu aku?? Biar Betul.. Puuuiiihhh !!


Terkesima.. bila terima sms.. bukan x kenal.. malah mengenali nyer.. Menyatakan KERINDUAN nyer pada aku.. alamak!! Bikin panas lah hamba Allah nie.. Untuk kamu tu.. x yah lah bgtaw yang kamu rindu kat saya.. saya da kawin.. anak da 2.. Hidup saya untuk keluarga saya.. Tak payah lah awak nak bgtaw malam tadi awak mimpikan saya.. puuuiiihhh... hikhikhik... awak nie kelakar lah..

Ada perkara yang saya maafkan awak.. tapi kali terakhir apa yang awak dah buat kat saya walau atas dasar persahabatan.. saya mmg x akan maafkan perbuatan awak itu... awak kene ingat taaww.. Kuasa Allah tu besar.. sembunyi cemana pun.. awak x leh lari dari dosa yang telah awak lakukan pada saya & keluarga saya..

Saya sekarang sangat gembira dengan apa yang saya miliki.. apa yang saya ada.. Jadi awak jangan ganggu gugat kehidupan kami.. atau nanti saya yang akan menganggu hidup awak.. hikhikhik.. Kang huru hara kang!!

Pesanan - Walau marah tapi penuh dengan keimanan.. ahaks.. (^______^)

ABC - yummmyyyy...

 
Jommm.. layan ABC tengahari yang panas & indah ini.. (*_^)



Wednesday, January 23, 2013

2013 - I look 15 years Younger



Hahahaha.. am 36 years.. Perasaan sungguh!! Muda 15 tahun? Becoz da beberapa org yg Eiba jumpa dok tanya umur & "da kawin ke belum" huhuhuhu.. x kira lelaki or pompuan.. Yang lagi best.. ahaks.. ada lak customer chinese nak 'adjustkan' eiba dengan dia punyer nephew.. huhuhuhu...

* RAHSIA ISTERI YANG SUAMI PERLU TAHU*



" Cintai isterimu …apabila dia merasa kopi atau tea anda. Dia hanya utk memastikan rasanya sedap untukmu "

"... Cintai isterimu…apabila dia 'memaksa' anda utk bersolat. Dia hanya ingin masuk s
yurga bersamamu "

" Cintai isterimu…apabila dia menyuruh anda bermain dengan anak-anak. Kerana dia tidak melahirkan anak itu dengan sendirinya tanpa dirimu "

" Cintai isterimu…apabila dia masak tidak sesedap ibumu. Kerana dia masih mencuba menjadi yang terbaik untukmu "

" Cintai isterimu...apabila dia merasa cemburu. Kerana dia memilihmu daripada berjuta lelaki di luar sana "
 

Khas wat suami ku yang tercinta.. Terima kasih kerana sentiasa SETIA.. I Love u Laju-lajuuuu...