Saturday, February 28, 2009

"Dia" semakin jauh dalam dilema..

Telefon berbunyi...(aaargghhh malas nak angkat...)
Berbunyi lagi...dan lagi... (kawan2 ku sudah mula menjeling manja...persoalan melalui raut wajah..kenapa eiba tak pick up phone tu..)

Kawan A : Kak, kenapa x angkat phone, gaduh ngan bf akak ker??
Eiba : Alaaaa..diam jer laa...
Kawan A : Kak, x baik buat cam nie...

Telefon berbunyi lagi...
Dan Kawan A yang tolong angkat kan....isskkk..issskk..issskk...



Rupanya "dia" yang telefon..Addduuhhh...x habis2 lagi masalah dia..dan eiba yang rasa terpikul dengan masalah sahabat eiba ini. Katanya dia dalam dilema...Antara sayang dan kemanusiaan. Bila eiba suruh dia "lepaskan" dia tak mahu. Katanya dia sayang. Ya Allah..eiba betul2 x faham apa yang dia mahu sebenarnya...

Susahnya nak faham hati wanita kan?? Semakin sukar, semakin tinggi keinginan nya.. Kenapa sukar untuk puaskan hati sendiri??? Eiba pun tak faham....Cuma untuk "Dia" Sahabat eiba tu..eiba harap sangat dia belajar lupakan apa yang terjadi padanya..berilah sepenuh komitmen pada anak2nya yang perlukan perhatiannya ketika ini..Bukan sebuk mengharap lelaki yang masih x tahu membuat keputusan...

Secara peribadi...eiba kecewa sangat dengan kekerasan hati mu sahabat..tetapi secara naluri nya..Eiba tahu perasaan kita pada seseorang datang secara tiba2..bukan dipaksa2 kan...???

6 comments:

ku tak sempurna said...

parah ni... jgn ikut sgt kata hati... nanti mati...

ikut kata iman...

Idalara said...

mng sukar difahami hati tiap org baik perempuan atau lelaki...kdg2 ada sesuatu yang buat wanita sukar melupakan..tp bg ida jika baik untuk diri dan anak2 ida akan lepaskan...seperti puisi ida..lepas kan aku..

Eiba said...

Ntah laaa...Eiba x tau nak kata apa lagik ngan teman yang sorang nie... Kang cakap lebih2 majuks pulak...Haduuiiii...tapi ngadu sana sini...

Eiba doakan kebaikan untuk nya saja...Mudahan di beri pertunjuk...

izan said...

eiba,

k zan pun dah alami situasi yg eiba rasa sekarang......

Eiba said...

Kak izan...Bosan kan??? alami keadaan cam tu...nak demam dah nie...huhuhu...batuk selesema dah...hujan yang turun bagaikan mutiara..tapi eiba...??? x sehat...

hysMan.. said...

betul tu kak..
tapi jgn ikutkan ati sangat..
itu suma setan yg menghasut..
byk2 berdoa..
moga diberi petunjuk..
cewahh..da macam ustaz plak.
huhu...
jgn takut..
kami sahabat blogger akak ade kat sini..setia denganmu.. :p
k kak..
peace no war..
b patience..