Saturday, February 14, 2009

.....Mengapa "Dia" berubah???.......



Satu ketika dulu, "dia" datang pada ku Menanggis...
Meminjam bahu ku dan terus menanggis semahu hatinya...
Menyatakan kekesalan nya,
Lantaran...

Sang suami berlaku curang di depan mata..
Isteri mana tak terluka, hiba dan terseksa...
Semua Isteri mengharap kebahagiaan pada sebuah perkahwinan..
Hingga "dia" tekad untuk melepaskan ikatan dengan 3 cahaya mata..
Itu yang "dia" pilih..itu kata nya....
"Dia" redha dan pasrah atas apa yg terjadi...

Dan kini...
Setelah 2 tahun berlalu...
Sekali lagi "dia" datang pada ku...
Menanggis dan terus menanggis...meminjam bahu ku...
Tapi nada suaranya..berbunyi dendam...
" Aku tak kira siapa lelaki itu???"
"sekalipun aku akan merobohkan rumahtangganya"
"untuk memiliki nya..akan aku lakukan.."

Arggghhhh....
Dan aku???
Mengeluh nafas berat, dan berdoa..
"Ya Allah, biar lah apa sahabat ku ini lakukan"
" Berikan lah dia ketabahan"

Aku kesian dengan nasibnya...
Masih muda..namun kehidupan..
Nasib tak akan selalu menyebelahi kita...

Sahabat ku....
Bersabarlah...Bahu ku ini masih mampu
menampung rasa sendu hati mu...
Masih mampu menyimpan kesedihan mu...
Dan aku tetap mendoakan mu selalu.....

2 comments:

Idalara said...

eiba..rasa mcm cerita kak ida pulak.....tapi kak ida tak smpai nk merobohkan rmhtangga insan lain mcm reman eiba lakukan...kak ida dah rasa mcmne suami dirampas dr kak ida...so kak ida janji takkan ganggu kehidupan rmhtgga org lain insyaallah.

Eiba said...

Tu lah kak, saya pun pelik ngan kawan saya nie..Sekrg dia bersungguh2 pulak nak kan lelaki tu... Tapi saya tetap doakan dia blh dapat yg terbaik dari setiap keputusan nya...Mudahan...