Tuesday, December 2, 2008

Dunia belum berakhir (29.11.2008 - Sabtu)



Berulang kali ku pujuk hati, apa yang berlaku pada ku ada hikmahnya, namun kegagalan aku berbuat demikian menjadikan aku terlalu mudah menitiskan air mata. Sebenarnya aku cukup terperanjat dengan apa yang berlaku pada 29.11.2008 (Sabtu) sekitar jam 12.15 tghari aku keluar dari opis menuju kekereta. Sedang nak masuk kedalam kereta, secara tiba2 handbag ku di ragut dari belakang. Terkejut, terpaku, terkesima semua ayat2 tak mampu menyatakan apa yang kualami ketika itu, cuma aku hanya mampu memerhati dalam kelam, pandangan berpinar (Masa tu kebetulan aku juga mengalami sakit kepala yang amat)

Tak mampu menjerit, apatah lagi bertindak, yang ku tahu, aku hanya mampu memegang kereta dan berkata dalam hati ku "Handbag ku...." Segala yang ada dalamnya hilang sekelip mata. Wallet kesayangan ku..BONIA (7 tahun guna hadiah masa hantaran...huhuhuhuhuhu) HP kesayangan ku yang ku beli benar2 dari hasil kerja ku sempena hari lahir ku pada bulan 9 yang lalu..(Baru 2 bulan pakai..wa..wwwaaaaaaa....) ic, lesen,atm card, credit card, uo card, mesra card, smile card, bonus link, jj card...photo org yang kusayang, photo my mum and dad, photo anak2 ku, photo familyku..YA Allah..lum masuk bedak lagi, lipstick ngan barang misc. yang lain, duit of course, walau tak hibu2 hinggit, tapi cukup lah sementara nak tunggu gaji masuk...terkilan sangat...

Yang nyata aku bersyukur sangat sebab aku tak apa2 atau terjatuh semasa kejadian..Jika tidak tentu bertambah haru keadaan aku. Dan hari ini, aku akan teruskan kehidupan seperti biasa, seperti masa2 gembira yang lalu. Biar apa pun yang terjadi, dunia belum berakhir, Allah akan tetap menguji hambanya, untuk menambahkan keimanan di dada ...Aminnn...

***********************************

Dikesempatan yang pendek ini, eiba nak ucapkan million thanks to suami eiba of course yang banyak beri nasihat dan sokongan pada eiba..(Dia tak bagi eiba nanggis...Awakk..saya sayang awak!!!) Pada mak dan ayah, pada my sis, (Azie) Pada teman mesra eiba sidia yang jauh namun sentiasa dekat dihati, Pada boss eiba yang petang kejadian tu terus kol rumah, malam pun kol, pagi ahad pun kol..(hahahaahahahaha..Boss..u are so caring...thanks..) Pada teman2 sekerja yang membantu eiba buat laporan polis kat Balai Polis setia indah (Azwan) Terima kasih yang tak terhingga atas semua kata2 perangsang. Dan yang paling utama sekali buat kedua anak2 eiba, akmal dan afiqah yang tak henti2 memujuk eiba supaya jangan bersedih dan akmal berjanji untuk belikan eiba hp baru dan nak pukul sapa yang amik barang2 eiba tu...(kamu sudah besar anak2 ku...)

**************************

Buat semua, berhati2 lah pada setiap ketika, lalai sesaat penyamun tak pernah tersasar dan tak akan kenal erti putus asa...uuhhh..

9 comments:

ku tak sempurna said...

sabar ye... malang memang tak berbau...

takut plak rasa... sbb kat sini pun byk kes camtu... nasib baik eiba ok... klu diapa2kan, susah gak...

insyaallah... klu kita redha, Allah akan ganti dgn yg lebih baik...

hadapi dgn senyuman... (ckp senag la kan.. :D)

razlyen78 said...

Eiba...... sebenarnye x de perkataan lain dr sabar untukmu....
biarla allah sahaja yg membalasnya, mmg sedih,pilu bila kehilangan brg yg disayang....
insyaallah rezeki masih ada..... alhamdulillah tiada apa yg buruk berlaku......
sama2lah kite berhati

MaR~ said...

huhu~
speechless~

mujur kak eiba selamat~
pasti ada hikmah atas ape yg berlaku ini;)

moga sis sentiase tabah hadapi hari2 yg mendtg~

mar kt sini doakan kesejahteraan kak eiba sentiase, insyaallah.~

take care sis!
love uuu~

Kamezaim said...

salam eiba.. semoga eiba tabah menghadapi kenyataan itu. wlupun eiba kehilangan segala benda yg eiba sayang tp eiba harus bersyukur kerana eiba tidak kehilangan satu2nya harta yg amat bernilai dan tiada di jual di mana2 iaitu nyawa. biarlah dia meragut beg tangan eiba daripada dia meragut nyawa eiba. harta dapat di cari, hp dapat di beli, bedah dapat di beli, kad2 bank dan sebagainya dapat dibuat semula tp klu nyawa, tiada dijual beli.. mgkin kamezaim tak memahami perasaan eiba ketika ini cuma kamezaim harap, anggaplah ianya satu pengajaran dan pengalaman buat hidup eiba. awaslah setiap langkah mu eiba,..

ela said...

sabarla eiba.. eiba tak alhamdulillah...mmg pahit nak telan..semoga jadi pengajaran pada kita semua..n'uzubillah

Eiba said...

Terima kasih atas semua yaaa...kata perangsang yang menguatkan hati dan perasaan eiba. Alhamdulillah eiba selamat...dan semoga seterusnya selamat. Mudahan Alah saja yang membalas nya..

Terima kasih sekali lagi yaaa...Love u all...

Suzi said...

salam eiba...byk kes mcm tu berlaku kat m'sia sekatang ye...
hari tu kwn blogger juga intan rosnita pun alami peristiwa hampir sama dgn eiba...
harap eiba tabah hadapi dugaan itu...byk2 berdoa dan bertenang ye....

Eiba said...

Haah Suzi, dah tak der rezeki, kak rosnita tu lagi teruk kan kena. Jahat tul org2 cam tu..tak tau lah apa yang difikirkan oleh org yg sanggup buat cam tu...

Tapi tak per..dia berhutang dgn eiba diakhirat nanti...hehehehehhe...Tabah lah hndknya menghadapi semua ujian dari Allah..InsyaAllah...Amin..

whitetulip said...

eiba..sabar ye...

aku pun cam rasa nak nangis je baca. cian eiba. dugaan tuhan tu, tak mengenal masa..kan..

semoga eiba tabah..selalu..