Wednesday, December 3, 2008

Bulan Tersenyum Subhanallah...

Kejadian bulan 'senyum' yang dikatakan berlaku pada 1.12.2008 (Malam) adalah 'luar biasa' Kelihatan bulan sabit dan planet Musytari serta Zuhrah menyerupai orang tersenyum atau 'bulan senyum' yang kelihatan bermula pada jam 8 malam. (Tak der rezeki nak tengok...) Kejadian luar biasa astronomi itu berlaku lima tahun sekali.

* Nauzubillah, kuasa Allah, jika dia nak tunjukkan sesuatu...Subhanallah Maha Suci Allah....*




Pandangan dari USA



Pandangan dari SERBIA



Pandangan dari AUSTRALIA



Pandangan dari Malaysia



Pandangan dari Iran



Pandangan Dari Malaysia



Pandangan Dari AUSIE


9 comments:

Suzi said...

salam eiba...mcmmana dah ok ke...? memang payah peristiwa tu nak dilupa..kan?
segan je dtg sini sbb tag eiba blm buat hihihi...nanti ye eiba...

Intan Rosnitta said...

Salam Eiba,

Akak baru terbaca pasal kejadian Eiba kena ragut tu. Nasib baik x ada apa2. Benda2 tu semua boleh dicari tapi nyawa mana nak cari...

Akak faham sgt sebab akak pernah kena masa bulan Okt hari tu, sehari sebelum b'day akak. Akak kena lagi teruk, siap lawan tarik2 dgn peragut tu. Sampai skrg masih fobia.

Akak doakan semangat Eiba kembali pulih. Mungkin ada hikmah disebaliknya. Byk perkara baik yg berlaku pada akak slps kejadian buruk tu... syukur sgt.

Allah menguji sbb dia sayangkan kita, juga mungkin dia nak sedarkan kita yg lalai & leka.

Take care ya Eiba...

AHMOI said...

memang cantik kak..cantik sangat-sangat..moi sempat tengok bulan tersenyum tu..masa tu tengah baca novel..rasa best sangat bila tengok bulan tu..

MaR~ said...

piss kak eiba!

senyumlah~
senyumlah~

Senyum tanda mesra
Senyum tanda sayang
Senyumlah sedekah yang paling mudah
Senyum di waktu susah
Tanda ketabahan
Senyuman itu tanda keimanan
Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah~


sy x dpt tgk but my ofismate dtg tgk live~huhu. hari ni tgk tinggal mulut aje~

Eiba said...

Alhamdulillah, eiba dah mampu senyum seperti langit yang tersenyum, eiba dah boleh ketawa seperti indahnya suria. Tul tu Kak Intan, yang penting nyawa kan, yang lain kita boleh cari. Sama2 kita menghadapinya dengan redha yaaa..

Moi dapat tgk live??? huhuhuhuhuhu..jelesnya akak..malam tu akak tak kuar mana pun..even kedepan rumah..lgsg x digerakkan hati ku untuk menyaksikan keindahan malam itu. Allah...Maha suci segala yang kau tunjukkan pada hamba mu adalah yang terindah dan terbaik.

ku tak sempurna said...

mlm tu smpt tgk... smpt amik gambar lagi... tp biasalah... memalm amik gmbr, tak lawa... shaking...

gembira rasa hati bila tgk formasi senyum tu...

klu bulan pun boleh senyum, takkan kita tak boleh kan??? Malaysia Boleh!! :D

izan said...

eiba,

k zan dpt tngk live..hepi. tngh shebok2 msk tuk mkn mlm..adik ipar datang suruh k zan cepat2 keluar pandang ke langit lihat bulan tersenyum..kiutt..

TokMa said...

Eiba salam sayang dari tokma...alahai tokma baru datang dapat kabar eiba kena ragut yer..ya Allah!!! ..hari tu Intan yang kena, aduhai eiba apa kabar sekarang, dah sembuh truma ragut tuh. Ngerinyer tokma rasa. Tak habis2 manusia ni buat kerja2 tak baik tu. Alhamdulillah sebab eiba selamat. Tokma doakan keselamatan eiba terjaga selalu.

Tentang bulan senyum tu...tokma memang dapat tengok...memang cantik, ada dua bintang pulak disebelah atasnya seperti dua biji mata kecil. Ajaibnya kuasa Ilahi.

Eiba jaga diri baik2 yer. Peluk sayang dari tokma buat eiba.

Ibnurashidi said...

Subhanallah..bulan pun boleh senyum manis juga ya..ingatkan manusia je..apapun, senyum itu sedekah. Jangan salah senyum udahle..