Monday, December 15, 2008

Hari Raya Aidil Adha Part 2

Walau Aidil Adha telah berlalu, tapi kenangan kegembiraan adil adha tahun ini amat bermakna sekali bagi keluarga kami. Apatah lagi untuk Mak & Ayah yang ku sayangi, dengan menerima penganugerahan Peringkat Daerah Pontian - Ibu & Bapa Mithali 2008 dan peringkat Negeri Johor akan berlangsung pada 29 December 2008 bersamaan Awal Muharam (Maal Hijrah). Yang kedua, ayah dan mak juga akan menunaikan umrah pada bulan March 2009. Alhamdulillah. 3 kali menunaikan fardu haji dan kali ini mereka berdua bersama2 menunaikan umrah. Alhamdulilah, syukur pada nikmat yang Allah kurniakan pada kedua ibu bapa ku, semoga mereka sentiasa sehat, dan di perkukuhkan keimanan. InsyaAllah...



Pembahagian duit raya tidak dilupakan tradisi ini, dari atok kepada cucunya, dari ayah kepada anak nya..menantu...sila tengok saja yaaaa...hahahahhahahaha..jgn jeles....



Namanya raya kalau tak der ketupat tak der makna nya, kuranglah seri hari raya..



Makan pagi sebelum pergi menunaikan solat adiladha..sebenarnya pagi ini agak lambat sikit sebab hujan..sejuk tu nak bangun..kalau bukan raya...rasa semua masih terbongkang lagik..heheheheheheehe....



Juadah yang disiapkan oleh keluarga ku, semuanya ambil bahagian..tapi yang menantu jer lah..bahagian makan...hahahahahhaa tgk lah badan menantu2 mak ngan ayah tuuu...berselera kan???? Jangan mareee aaarr TB ku sayang....



Otak2 tuuu...sedap...azie yang buat....habih...baper kali bakar tah....cepat ajer habih nya....



Mandur merangkap pemerhati aka my lovely dad selaku ketua bagi kerja2 kat dapur, supaya perjalanan urusan dapat dijalankan dengan teratur..



Ketua chef itu lah dia..mak kesayangan eiba..kalau dia tak involve..tak jadik beb...



Ehemmmppp...yang nie, kalau raya tak der kek coklat boley sawan...hahahahahahahha...Sib baik sedap...Kenapa yerk..raya sinonim sungguh dengan yang ader kaitan coklat2 nih..?? Kenkdg confius gakkk..sebab i love coklat very much gaksss...kuii..kui..kui...



Kakak ku ini pregnant actually..tapi masih ligat wat keje2 dapur...hehehehehe..ayam masak merah yang sedap tu pun dia lah yang masak...eerrrmmmpppp sedap tawww...siap bawak balik PG lagik...(mak yang bagik yaaa..kita tak amik sendiri..)



Yang nie lak keje dia memang bahagian potong2 sayur..hehehehhehehe...sebab bab2 potong2 nie dia terrer sikit..pejam mata pun jadik...(kak nie jangan marah....!!)

Korang tentu tertanya2 mana lah pics eiba yerk...Macam biasa laaaa...bila dah eiba yang tukang hambik pics nie semua...maner ader org nak amik pics eiba....(huwaaa..huwaaa...huwaaa...huwaaa....)

4 comments:

ku tak sempurna said...

kihkihkih... jd tukang amik gambo... nak ngelat la tu...

apa pun, kek coklat tu tetap menikam kalbu...

i like chocolate ver much..... nyumnyumnyum :D

Ibnurashidi said...

terima kasih sebab sudi bertandang ke blog saya. Haa..cerita raya tu apa kurangnya meriah. masih musih hujankah?

Azie said...

dlm gmbo itewww terasa betapa slimnya diri ku hahhaahhaahah

izan said...

eiba,

sayangnya atuk pada cucu2. semua atuk dan nenek memang macam tu...