Monday, August 4, 2008

Majlis Untuk Hasya Airrenna Bte Hairil Anuar



Baby Harsya Airrenna yang Diraikan untuk Majlis doa selamat atas kehadirannya. Acara Naik buai, Potong Jambul dan akikah di lakukan serentak pada hari yang sama.







Cenderahati kepada tetamu yang hadir, semuanya terisis dalam beg yang dia atas, cute kan...Mummy memang rajin...berpeluh gak jejari ku membungkus telur2 tersebut..




Mummy bertepung tawar ngan baby Aireenna, katanya untuk pulihkan semangat, maklumkan, baby nie macam2 dia boleh nampak, tapi eiba memang suka buat mender2 cam ni, gunakan cara tradisional adat lama selagi ia tidak menyalahi syarak dan akidah.




Majlis tepung tawar, yang di lakukan oleh orang2 kampung ku sendiri, Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Actually belah petang ada untuk kaum wanita. Yassinan dan tepung tawar untuk baby, tapi sebagai salah seorang yang membantu untuk membawa peralatan bertepung tawar tu, maka, tak derlah org nak amik gambar waktu petang tuu...huhuhuhuhuhu.....walhal masa tu eiba antara yang paling cute selain dari baby tawww...ahak..ahak...ahak...





Selepas selesai upacara, semua para tetamu dihidangkan dengan pelbagai juadah termasuk buah2an yang dipetik sendiri, hasil usaha ayah dan mak yang di kasihi.


*** Walaupun penat sebab semua adik beradik nak balik semula ke tempat masing2 lebih2 eiba ngan Mama yang kena drive sendiri, tapi peluang cam nie, untuk berkumpul bersama adik beradik, tak akan di lepaskan begitu saja. Yang penting semuanya berjalan lancar dan kita sekeluarga berbahagia ***


No comments: