Tuesday, August 19, 2008

Duku punya pasal...

Balik kg sekejap setelah letih pi soping kat ayer hitam ngan mak long. Ingat nak rehat kan badan. Maklum letih..panas sangat kat sana..Ayah cakap dia sakit kaki, makan tak pantang punya pasal, bedal apa saja, jadi kaki dia sakit lah pulak..kesian lak eiba bila dia kata nak makan buah duku yang kat atas pokok tuuu...tinggi wwoooo...dah lah tu tengok dahan nya reput semacam jer...tapi sebagai anak yang solehah, tolong lah ayah amik kan buah duku yang kat atas pokok tuu...Teror tak terror lah...korang tengok lah sendirik..hik..hik...




Hasil yang eiba perolehi..sebakul buah duku untuk ayah yang akhirnya eiba sendirik bawak balik ke Pasir Gudang. Actually lum masak sangat, tapi rasa dah manis campur masam sikit2nya...ok lah tuu kan... Ingat zaman sekarang nie senang ke nak makan buah2an atas pokok. Kiranya eiba masih lagi bernasib baik sebab dapat merasakan nikmat sebegitu...hik..hik..korang jgn jeles tawww...

2 comments:

ku tak sempurna said...

seronoknya klu bole panjat pokok, makan buak kat situ terus... bilalah nak merasa ada pokok sendiri... :D

Eiba said...

Tu lah kan...memang seronok, tapi bersyukur atas apa yang kita ada, pasti nikmatnya terasa...