Wednesday, April 4, 2012

Not bout MONEY

Pada awal nya aku langung x kisah.. sedikit pun tidak berkira.. Dari atas sampai yang bawah2.. Nak guna berapa? sikit sebanyak akan ku usahakan. Pernah sekali tu.. sampai nak gadaikan sesuatu yg sgt berharga.. tapi sebagai manusia.. x tergamak untuk ku ambil. Ku beri yang sepatutnya seadanya aku..Memang sedikit demi sedikit.. lama2 membukit jugak.. janji nak bayar semula.. tapi dah bertahun... errrr.. bertahun-tahun.. ehhh... berpuluh tahun.. hanya janji tinggal janji.. Bukan aku nak mengungkit.. tapi hutang tetap hutang... dengan si mati.. Yes.. aku da halal kan .. seikhlas hati.. tapi dengan si hidup? apa citer? Amik kesempatan atas alasan yang aku "MAMPU" hallllooowwww... kalau berjimat cermat, belanja ikut kemampuan.. InsyaAllah.. boleh lah menyimpan sikit2.. ini x.. belanja ikut rasa.. macam hidup tu untuk hari nie jer... x der simpan untuk esok!! Aku tak kisah pun!!

Kalau nak bagi tahu kebaikan aku.. rasa macam x patut.. tapi demi membantu.. aku bagi pinjam kete.. peeerrrggghhh... menyirap sungguh.. bukan nya nak jaga.. walhal utk maintenance kete tu.. bukan lah mahal sangat kalau di jaga.. di guna sebaik mungkin. Ini di lenjan..!! sampai jahanam kete tuuu... nak kata bangang.. boleh larr...memang x reti appreciate harta org! Da lar dia tu dapat keje aku yg rekemen.. tu lar manusia.. Kacang mudah lupakan kulit. Aku tak kisah lagi!!

Huh!! Aku dah amik kete tu semula.. wat pe tolong org yg x reti jga harta kita.. last2 kita yg sakit hati! Cuma sangat2 terkilan.. semua kos repair etc kete tu aku yg tanggung! Biadap arrr... Yang lagi kurang hajar.. datang jumpa aku pun x der.. nak say sorry ker.. apa ker.. at least sejuk sikit hati aku nie! Aku x kisah lagi arrrr!!!
Cuma aku nak bagi tau.. kot2 terbaca kat sini kan? Aku x akan HALAL kan HUTANG2 kamu!! & aku x akan tolong lagi walau satu sen pun! Aku nak tengok sejauh mana kau boleh pergi.. Jangan lupa Allah tu adil.. InsyaAllah.. aku boleh cari lebih lagi!! & kamu.. yaaa.. kamu.. Fikir lah sendiri..!!
(masa tulis nie.. baru hbs kan lg 430 hinggit semata2 si peminjam yang x bertamadun menjahanamkan kesemua tayar kete termasuk tayar spare.....eeeeeiiiii.. geram nyaaaa!!!)

No comments: