Tuesday, October 13, 2009

Sekitar Majlis Di Pagoh, Muar

Seawal jam 7 pagi, kami bertolak dari Benut ke Muar..naik kete actually..maner ader bertolak2 kang jatuh lah pulak..hehehhehehe...Singgah bekpes kat Restoran jumaat Simpang Renggam. Mak kata teringin nak makan roti canai..ayah pun sama..Pe lagik layan lah pepagi..walau serve kat situ agaks LEM&*$...malas mau cerita...



Muka abang baru bangun tido..mandi pun terpaksa...wakakakaka...



Adik memang suka sakan kalau nak jalan..yang pasti, dia mesti nak paling lawa..Perjalanan kami mengambil masa tak sampai 1 jam setengah. Dalam kul 9 lebih kami sampai kat rumah Kak Ima. Rehat sekejap, then tolong dia siapkan souvernier utk tetamu yang hadir nanti.



Orang kuat nie...sapa lagi..kalau bukan beloved mum... lebih 200 biji telur diikat..da macam nak kenduri kawen lah pulak..lambat lagi kak ima oiiii.. nak terima menantu..



Dalam beg nie, ada Apel, sapu tangan yang dah di gubah, bungkusan wangian dan bunga telur beserta telur arrr...



Kakak ku..bersama satunya anak perempuan kesayangan nya..
Aliya Amani Adriana.



Majlis dimulakan dengan bacaan doa selamat & tahlil oleh ahli2 jemaah surau dan para jemputan yang hadir ke majlis tersebut.



Bacaan Marharban dan juga salawat ke atas nabi junjungan Muhammad saw.



Acara potong jambul untuk anaknda Aliya berusia 7 bulan...



Juga sambutan Hari lahir Aiman Syazani berusia 10 tahun, anak kak ima yang sulung...Masa dia potong kek tu, Eiba tengah layan afiqah makan lah pulak..dah lah tuu..ramai pulak orang yang bersesak2 kat situ..Pe pun SYA..

"Ibu doakan Sya akan jadi anak yang baik, anak yang Soleh & beriman, berpelajaran. Dengar cakap Mama..yang paling utama, jaga adik2 baik2 yaa..jadi lah contoh yang terbaik untuk mereka..."



Pelbagai hidangan disediakan, Nasi beriyani, kambing (Akikah Aliya), Ayam masak merah (Sedap tuuuu..) Mee bandung (Resepi Kak ima sendiri), Soto, Sate, buah2an dan banyak lagi sampai tak larat nak masuk kat perut dah....

Tetamu yang hadir juga tak putus2 dari jam 1 pm sampai 6 lebih pun masih ader yang berkunjung. Memang meriah sangat...



My bonda ngan Iskandar & Adik. Tadinya mereka berdua nie gadoh rebutkan apa tah..pening2..layan kerenah anak2 yang ligat2 cam nie...masing2 nak menang langsung tak mahu mengalah halahaiiii....Tu yang muka semacam jer..hehehheehheeh..bertuah tul...



My Ayahnda dengan Eiqa gaks..



Tu diaaa....Si Abang, baru nampak muka..Sekejap ke sana sekejap ke sini..Budak2 memang tak reti penat kan??? Kita yang tengok pun penat...Depa masih selamba lagik...Malam tu konon kata nak berjaga malam..ekeleehhh...tengok2 kul 11 masing2 dah bongkang...penat sangat lah tuu......



Ini lah keluarga yang diraikan dan meraikan..Pe pun tahniah buat kakak ku ngan abang ipar ku, wat majlis yang besar cam nie..siap ader PA system ngan cameraman lagi... Kuih yang banyak2 tu..ader org makan tak??? Hehehehehehe...



Tahniah atas bangunan baru syarikat Kak Iema yaa..Semoga bertambah maju dan sentiasa meningkat...Eiba akan doakan kejayaan kak Iema, biar pun sesusah mana pun kita..sabar lah menghadapi kerana Allah sedang menguji kekuatan dan kesabaran kita Kak Iema.. Ingat pesan mak selalu... Kalau kita tak dapat apa yang kita nak secepat yang kita mahu, bukan bermakna Allah menolak permintaan kita, tapi Dia nak bagi kita yang terbaik..Percayalah...



Tengok gaya cam nie..rasa teringin pulak nak bukak bisness...macam best ajer..maklum lah keje ngan orang nie...lain sikit..kalau keje sendiri rasa lagi best kan??? Kawan2 agak2 sapa2 yang ader peluang bagi tau eh??? Kot boleh jalan..ada rezeki kan???

2 comments:

bUdAk kEnTaNg said...

salam kak kedaboomm..
ehehe..sajer je..

kak majlis potong jmbul tu majlis adik Alisya ker?? yg pakai baju pink tu?? 7bln?? nmpk mcm dah 2thn jer..beso woo,rambut pon lebat eh..tp mmg comei n cute cam iqa..huhu...tp bkn mak nyer wokehh..ehehe..

kak,nk bukak biz ape??yok kita bukak biz,biz kaco dodol smpai hangus..hehe..
kak n abg ipo kak bkak biz pe nih??

AHMOI said...

mak aiiii..ingt td kenduri kawen...rupernyer ckr jambul..hhee..nice..nice