Thursday, October 20, 2011

NOta DePAN PinTU

Minggu ni merupakan minggu peperiksaan anak2 ku.. errrmmmppp.. Abang sebuk mghafal.. maklum sekolah agama, kadang2 menyirap gak darah bila bacaan nya masih belum begitu lancar.. Walau aku da lama tinggalkan bhsa jawi.. tapi masih leh menang lg ngan Akmal.. hikhikhik.. kembang semangkuk kejap..


Sebelum balik dr tempat kerja, macam biasa..aku akan kol anak2 ku kat rumah.. kot ader apa2 yg depa nak kirim, so dlm perjalanan tu leh lah aku singgah sekejap kat mana2 kedai.. alamak.. dah beberapa kol, masih x pick up gak.. nie yg berderau darah.. adoiii... mana depa nie.. Terus aku mengesa Encik TB amik aku.. Suh gak dia try kol HP abg & adik.. 2-2 x pick up phone.. Nie yg bimbang sangat..!!


Sesampai kat rumahhhhh... Ehhh.. dari jauh dah terlihat kertas kat pintu masuk rumah.. Alahaiii.. apa kes pulak niee...????



Dan yang tertulis di Nota tersebut..


Hehehehehhe... errrmmppp... sib baik, pi dgn kawan2 beramai2.. x hengat peksa lar tu.. alahai.. anak2 ibu.. so suwiiittt...


Depa balik rumah around 7.00 malam, masa tu aku tgh tgk TV layan citer NadA Cinta.. soalan yang terkeluar dr mulut Afiqah;

Afiqah : Ibu cantik x adik tulis kat depan pintu, abg yg suruh..
Ibu : (Diam, masih fokus kat TV)
Afiqah : Ibu marah yer, homwrk adik da siap taw.. (sambil mengesel2 & berbunyik alar2 kucing nak mengawan..)
Ibu : Adik leh terus mandi x?

Case closed bila adik terus nak mandi, takut kene bebel lar tuu... yg Akmal, masuk rumah jer terus mandi.. hahahahaha...thu pulak takut.. aaaaahhh.. anak2 ku..

1 comment:

Insyirah said...

garangnya mama dier...
hehehe
:)