Monday, August 8, 2011

Ramadhan ini..

Masuk hari ke 8 berpuasa, namun Eiba lum sekali pun ke bazar ramadhan.. Alhamdulillah masih memasak lagi yang simple2 kat rumah esp kene masak nasi.. x kira lar nasi goreng ker.. nasi ayam ke nasi lemak ke..nasi tomato ke.. yang penting main menu kat rumah tu.. mesti nasi. X der nasik.. ya Allah.. rindu kenmain.. teramat rindu.. hihihihi...


Bukan nak cerita pasal nasik.. tapi Eiba nak share pasal bazar ramadhan. Time2 macam nie lar... kita akan tengok pelbagai orang dengan pelbagai ragam.. jualan setahun sekali yang diadakan untuk menambahkan pendapatan menjelang hari raya.. Ader yang jual roti jala..karipap.. donut.. nasik.. mee pelbagai jenis.. songkok.. sampin.. baju raya.. x ketinggalan juga pelita utk raya..


Bukan juga nak cerita pasal pelita raya.. tapi nak berkongsi pasal makanan yang dijual... X semua peniaga yang berniaga di Bazar Ramadhan tu benar2 ikhlas untuk berniaga(Pada pandangan eiba saja) di ulang sekali lagi... X SEMUA.. ader tu memang benar2 nak mengambil kesempatan pada orang2 yang berpuasa.. yang lain tolak tepi .. janji untuk hari itu... masssyuuukkk...


Ini berdasarkan pengalaman Eiba & beberapa kawan tahun lepas.. korang pernah makan karipap angin?? Donut batu?? pernah makan mee pasir?? or minum air tembikai sirap?? lagi dasat karipap yang mungkin 2-3 hari lepas di jual semula? Pernah makan? Kalau x pernah tu..

Alhamdulillah lar.. kira korang bernasib baik lagi.. heheheheh...


Karipap angin tu maksudnya.. punyer besar sarung nya.. tapi inti dlm ciput..so makan tepung jer lar jawap nya... Tembikai perisa sirap!! huhuhu... nampak cantik.. tapi lagi sedap sirap kita yang di buat kat rumah... Boleh berkat ke berniaga cam tu... ?? Yer lar.. rezeki datang setahun sekali kan.. x sepatutnya buat cam tu.. kalau buat sedap2.. insyaAllah.. orang akan datang singgah beli lagi... & lagi... & lagi... x der lah kene sumpah seranah.. x pasal org yg beli tu dpt dosa gak..


Errr.. kesimpulan dari Entry kali ini.. yang sangat penting adalah niat kita didalam hati.. buat apapun biarlah seikhlas mungkin.. InsyaAllah akan lebih di hargai... Buat anda semua.. Selamat meneruskan ibadat Ramadhan.. semoga kita semua akan sentiasa di redhai Allah... Amin...

2 comments:

Ku Tak Sempurna said...

kita tak mainlah beli2 kuih kat bazar ramadan ni! kita buat semua tau. eh. bulan pose eh. ok tak baik tipu.

:P

kita beli kat kedai makcik kiah depan umah je.

takyah bersesak2. sedap pun sedap

Eiba said...

Huwwaaa...huwaa.. congrats kite pun da x mo nak beli.. hikhikhik... serik amat.. masak telur goreng pun sodap...