Thursday, April 8, 2010

Ya Allah..Pulihkan anak ku sepenuhnya...

Sudah seminggu masa berlalu...Terlalu panjang rasanya masa berlalu. Dengan rasa kebimbangan yang berpanjangan...arrggghhh...Anak ku..Bermula 31hb March 2010. Dalam Jam 1.15 petang, eiba bersiap2 nak pi makan pastu nak singgah masjid untuk menunaikan solat zuhur. Tetiba bunyik tepon lak.. (I can't smile w/o u) Tengok nama tertera Cikgu Ita..(apa lah eiqa wat kat sekolah) Eiba jawap panggilan tepon tersebut...

Terkejut..terpaku..rasa nak nanggis..rasa nak marah...rasa sedih..rasa bimbang rasa takut... AKMAL DIWAD KECEMASAN HOSPITAL ANNUR ...mengigil rasa seluruh tubuh. Apa dah jadi??? Dikhabar kan dia terjatuh dari Van...Dari Van???? Tak sempat apa2..terus kuar dari opis..menuju ke Pasir Gudang. Perjalanan yang biasa 20 min. Eiba leh bawa 10 minit.. X sedar cemana kete tu leh jadik laju lak...

Sesampai di hospital..Tengok kepala Akmal dah berbalut...dan dia sedang menanggis... YA ALLAH..tengok terdapat kesan calar balar di sana sini..dan kepala...adduusss...dan sepanjang berada di hospital, Akmal terus menanggis mengatakan kepalanya sakit... "Ibu faham abang...Ibu juga terasa sakit yang abang alami" Seminggu sakit kepala nya berterusan..disertakan muntah2.. Eiba akan terus mendapatkan rawatan sehingga Akmal sembuh sepenuhnya...Dan mohon doa kawan2 juga agar anak eiba pulih seperti sediakala yaa... Mudahan Allah membalas jasa baik kawan2..terima kasih..






"Muhammad Akmal Hazman..Ibu rindu ketawa dan kenakalan abang..cepat sembuh ya abang"


9 comments:

SHIMI said...

Amin. Moga Allah memberi perlindungan dan kerahmatan pada dia.

Kerisauan seorang ibu itu adalah menunjukkan betapa kuatnya kasih sayangnya...

Eiba said...

Shimi thanks yaa...

TOKMA said...

Ya Allah Ya Tuhanku...mohon padaMu selamatkanlah buahhati rakanku ini.

Tokma doakan semoga anak eiba cepat sembuh sehat sediakala. Tabahkan hati dan doa ibu paling afdzal. InsyaAllah....Dia tetap mendengar sayu hati eiba. Aminnn...

vee said...

Camne Akmal skrg ba? V doakan semoga Akmal kembali sihat seperti biasa..Tabahkan hatimu Eiba!!

Ku Tak Sempurna said...

Amin

semoga akmal sembuh seperti sediakala...


.
.

sabar ya..

manje said...

salam eiba

sabar ye... moga akmal cepat sembuh! ibu kena kuatkn semangat yek!

razlyen78 said...

Eiba...... berderau darah lin bile baca post eiba pasal akmal... ya allah moga di percepatkan la kesihatan akmal dari kesakitan.
Eiba...... bykkan bersabar mgkn ada hikmah disebaliknye yg kita tak tahu.....sabar ye sbb kekuatan akmal ada pd eiba jd eiba kena kuat mengharunginya walaupun jauh di sudut hati kita sebenarnye terlalu lemah menempuhinya.

TOKMA said...

Eiba....akmal dah sihat ker!!

h0ney said...

kak eiba mcmmn ngan abg? dh ok ker?