Monday, April 30, 2012

Jika WANITA menanggis

Jika wanita menangis dihadapanmu, “hargailah dia sebelum terlewat”
Jika seorang wanita menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi.
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis,
dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.
Jika kau membiarkannya pergi,
dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!
 

 Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
...
kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!
Seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah,
hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.
 
 

Tuesday, April 24, 2012

JARAK ini...

Ya Allah, Aku tak perlu rind...ukannya keranaMu Ya Allah , Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku. ..

✿~ Dengan ‘JARAK’ ini aku berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..
✿~ Dengan JARAK ini aku  untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
✿~ Dengan jarak ini aku berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..
✿~ Dengan JARAK ini aku berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..
✿~ Dan Dengan JARAK ini jua aku yakin andai tiba saatnya nanti, aku akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..


Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku "
 

Saturday, April 21, 2012

ERTI CINTA


Assalamualaikum...

Hari ini Aku benar2 telah belajar apa makna cinta yang sebenarnya. Baru aku tahu yang cinta tak boleh diungkap kan dengan kata2 semata2.. kan? Bukan hanya dengan "I LOVE YOU" atau "SAYA CINTA AWAK" Aku juga baru tahu.. yang cinta tak boleh di ukir dengan janji2 yang manis semata2.. Cinta perlukan keikhlasan.. saling memberi & menerima.. kan awak?? Kan? Kita perlu ikhlas.. baru lah cinta itu indah.. Hiasi dengan kejujuran, kemurnian hati & keyakinan pada ketentuan jodoh kita.. tul x awak?

AWAK... hari ini juga saya belajar sesuatu yang baru, cinta itu perlukan pengorbanan.. walaupun sakit.. kita kena korbankan juga perasaan cinta kita itu demi org yang kita cintai kan? Kita berasa sakit.. tapi cinta kita bagitahu.. yang kita perlu lepaskn cinta kita itu untuk lihat org yang kita cintai itu bahagia kan awak?? Itu lah cinta sebenarnya kan? kan awak kan??

AWAK.. dengan cinta yang telah awak berikan pada saya.. telah banyak mengajar saya erti kekuatan hidup..Erti kesabaran & Erti berusaha.. kerana awak menyintai saya..Awak menerima saya walau saya dah banyak melukakan hati awak.. Kerana.. itu semua kerana saya tahu awak terlalu cintakan saya..

AWAK..saya tahu awak tak romantik macam orang lain... awak x suka kata2 yang manis2 saja.. awak juga tak pandai yang suwiitt..suwitt cam yang org pompuan selalu suka kan? Kan..? Tapi awak nak saya terima awak seadanya.. Yuuuppp... saya akan terima awak seadanya.. Kerana saya tahu hanya awak yang sanggup menYINTAI saya seumur hidup awak...


Awaaaakkkk... saya harap CINTA awak pada saya x akan pernah hilang yerr... kerana hari ini saya baru mengerti erti cinta yang awak telah berikan untuk saya selama ini..

Terima Kasih AWAK.. kerana menjadi CINTA saya yang abadi.


Thursday, April 19, 2012

Someone LIKE u


Tetiba sentap bila seseorang bagi link lagu nie.. nyanyian nya.. menyentuh jiwa.. Errr... buat awak tu.. saya respect pada persahabatan kita. InsyaAllah.. ia kekal jadi sahabat.. & bagi saya awak lah sahabat yang terbaik yang pernah saya ada.. dari zaman kita sekolah.. & awak sangat memahami saya.. thanks alot.. & saya da dapat Someone like you.. & dia lah yang di takdirkan terbaik buat saya..
Never mind, i'll find someone like you
I wish nothing, but the best for you too..
Don't forget me, i begged, i remember you said,
Sometimes its last in LOVE
But sometimes its hurts instead..


Wednesday, April 18, 2012

Pergi lah...

Pergilah....
Andai kau kembali kau milikku hakiki
Pergilah....
Andai kau menoleh kau hak ku abadi ...

Namun....
Dalam tangis ku panjat doa Agar ikatan tersimpul mati
Agar janji tetap terpatri

Tuhan...
Tabahkan hati dan nurani
Untuk menempuh tempoh sukar ini
Berilah rahmatMu Ya Ilahi
Agar cinta agung tetap disisi
Agar tasbih cintaku tidak berderai dihujung jari

Pada mu ku bersujud kesyukuran..
Terima Kasih pada kenangan..

Tuesday, April 17, 2012

Puncak Majlis 17.03.2012


Pelamin pengantin.. mmg cantik & i love it.. modern & simple.. cam nak naik lagii.. ahaks..

Feeewiiittt... pengiring pengantin yang manis2..
Antara jemputan yang hadir pada majlis persandingan Hakim & Ila

Ayah & Mak ( Love u so much)

Penyambut tetamu bg pihak lelaki.. cam familiar sgt.. ahaks..

Penyambut tetamu bagi pihak perempuan , thanx yaa...

Semuanya sangat bekerjasama hari tu.. dr atas smpai yg bawah2..

Silat pengantin dr pakcik cam tarian hindustan pun ada.. hehehehe..

& akhirnya semuanya telah berakhir dengan gembira & tenang.. cuaca juga berseri2.. Alhamdulillah..

Saturday, April 14, 2012

Akhir nya KEBENARAN itu ada..

Alhamdulillah.. hanya ini yang mampu ku kata kan.. Akhirnya KEBENARAN itu nyata.. Doa ku telah di makbul kan oleh NYA. Syukur Alhamdulillah... TERIMA Kasih YA ALLAH... Hanya kau yang maha mengetahui segalan yang tersembunyi.. AMIN..

Friday, April 13, 2012

Anugerah TERHEBAT

Menjejak keindahan bagi ku adalah anugerah yang paling terindah yang aku miliki sekarang.. Walau berliku dugaan datang melanda.. walau beribu cubaan ku pasti Tuhan akan tunjukkan jalan yang paling baik untuk ku & pastinya itu adalah yang terbaik untuk ku.. Alhamdulillah.. Nikmat kehidupan yang di berikan adalah Rahmat yang terhebat.. Rezeki yang di kurnia kan akan ku hargai sebaik mungkin. Terima kasih Tuhan, kerana masih menyayangi ku..

merungkai kata
dalam diam
menyata hasrat dalam desah
memintal rindu rebak di jiwa
jalinan indah di jaluran pelangi
sirna cahaya terlakar di hati
melirih resah mata terpejam
ku doa kekuatan kan memintal diri..
Hajat hati ku ingin mencapai bintang..
Biar pun hilang kemana pun jua..
namun semangat ku x akan terpadam..

REWANG PART 2 (CITER X HABIS LAGI!!)

Selaku Manager bahagian rewang tgh bg arahan apa nak di lkukan seterusnya .. (muka terpaksa di blurkan) takut menyinggung.. uhuk..uhuk.. mak.. i lebiu... muuuwwaaahhh...

Thanxs pada semua rakyat jelata kg halaman yang sudi membantu di majlis yang telah berlalu.. Jasa kalian semoga Allah yang balas.. tu yg bestnya dok kat Kg.. semangat gotong royong & jiran tetangga yang baik & mengambil berat.. I love my Kampung...

Sebelah Jiwa ku



Best giller lagu nie.. menaikkan semangat.. Lagu Jac kebanyakkan nya penuh dgn motivasi.. Tahniah Jac.. i love ur song!!

Tuesday, April 10, 2012

Sesaat Kau Datang


I hate to be cold..
But i got to let u go...
&
i will !!


Friday, April 6, 2012

Wednesday, April 4, 2012

Not bout MONEY

Pada awal nya aku langung x kisah.. sedikit pun tidak berkira.. Dari atas sampai yang bawah2.. Nak guna berapa? sikit sebanyak akan ku usahakan. Pernah sekali tu.. sampai nak gadaikan sesuatu yg sgt berharga.. tapi sebagai manusia.. x tergamak untuk ku ambil. Ku beri yang sepatutnya seadanya aku..Memang sedikit demi sedikit.. lama2 membukit jugak.. janji nak bayar semula.. tapi dah bertahun... errrr.. bertahun-tahun.. ehhh... berpuluh tahun.. hanya janji tinggal janji.. Bukan aku nak mengungkit.. tapi hutang tetap hutang... dengan si mati.. Yes.. aku da halal kan .. seikhlas hati.. tapi dengan si hidup? apa citer? Amik kesempatan atas alasan yang aku "MAMPU" hallllooowwww... kalau berjimat cermat, belanja ikut kemampuan.. InsyaAllah.. boleh lah menyimpan sikit2.. ini x.. belanja ikut rasa.. macam hidup tu untuk hari nie jer... x der simpan untuk esok!! Aku tak kisah pun!!

Kalau nak bagi tahu kebaikan aku.. rasa macam x patut.. tapi demi membantu.. aku bagi pinjam kete.. peeerrrggghhh... menyirap sungguh.. bukan nya nak jaga.. walhal utk maintenance kete tu.. bukan lah mahal sangat kalau di jaga.. di guna sebaik mungkin. Ini di lenjan..!! sampai jahanam kete tuuu... nak kata bangang.. boleh larr...memang x reti appreciate harta org! Da lar dia tu dapat keje aku yg rekemen.. tu lar manusia.. Kacang mudah lupakan kulit. Aku tak kisah lagi!!

Huh!! Aku dah amik kete tu semula.. wat pe tolong org yg x reti jga harta kita.. last2 kita yg sakit hati! Cuma sangat2 terkilan.. semua kos repair etc kete tu aku yg tanggung! Biadap arrr... Yang lagi kurang hajar.. datang jumpa aku pun x der.. nak say sorry ker.. apa ker.. at least sejuk sikit hati aku nie! Aku x kisah lagi arrrr!!!
Cuma aku nak bagi tau.. kot2 terbaca kat sini kan? Aku x akan HALAL kan HUTANG2 kamu!! & aku x akan tolong lagi walau satu sen pun! Aku nak tengok sejauh mana kau boleh pergi.. Jangan lupa Allah tu adil.. InsyaAllah.. aku boleh cari lebih lagi!! & kamu.. yaaa.. kamu.. Fikir lah sendiri..!!
(masa tulis nie.. baru hbs kan lg 430 hinggit semata2 si peminjam yang x bertamadun menjahanamkan kesemua tayar kete termasuk tayar spare.....eeeeeiiiii.. geram nyaaaa!!!)